اشتباهات رایج در چیدمان قفسه های فروشگاه

چیدمان قفسه های فروشگاه

قفسه‌بندی خرده‌فروشی روشی کم‌هزینه است که به شما کمک می‌کند تا محصولات را به گونه‌ای نمایش دهید که بیشتر در معرض دید مشتریان قرار بگیرند و از جذابیت بالایی برخوردار شوند که البته این باعث سوددهی بیشتر خواهد شد. با این وجود اشتباه در چیدمان قفسه های فروشگاه می‌تواند مشتری‌ها را دور کند.در ادامه اشتباهات رایج در قفسه‌بندی فروشگاهی که باید از آن‌ها اجتناب کرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یکی از اشتباهات رایج آن است که بسیاری از خرده‌فروشان تا آنجا که می‌شود کالاها را در معرض دید قرار می‌دهند و مشتریان را در انبوهی از قفسه‌ها و کالاها غرق می‌کنند.

قفسه‌بندی سوپرمارکت

خرید یک تجربه است، تجربه‌ای که مشتریان می‌خواهند از آن لذت ببرند. چیدمان قفسه های فروشگاه باید کاملاً منطقی و ساده و جذاب صورت بگیرد تا مشتریان واقعاً از آن استقبال کنند.

اگر در فروشگاه خود اجناس مختلفی عرضه می‌کنید، قفسه‌بندی‌ها باید جداگانه و منظم اجرا شوند تا مشتریان به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.هرج و مرج در قرار دادن کالاها در قفسه‌ها مشتری را سر در گم و آشفته می‌کند که نتیجه آن فروش کمتر است.

چیدمان قفسه‌ بندی سوپرمارکت

هنگام اجرای قفسه‌بندی باید جریان ترافیک در فروشگاه را به درستی طراحی کرد. مسیر اصلی ترافیک باید به اندازه کافی گسترده باشد تا افراد بتوانند از کنار یکدیگر به راحتی عبور کنند و در بین قفسه‌ها گشت بزنند. اگر راهروها یا فضای بین قفسه‌ها بسیار باریک باشد، خریداران احساس تنگی بیش از حد می‌کنند و بدون خرید زودتر از موعد خارج می‌شوند.

امروزه قفسه‌بندی فقط به صورت صنعتی، فلزی و خاکستری ارائه نمی‌شود. قفسه‌بندی‌ها در رنگ‌ها، مواد و سبک‌های مختلفی تولید می‌شود. محصولات برجسته مانند جواهرات را روی قفسه‌های شیشه‌ای با نور مناسب قرار دهید یا برای به نمایش گذاشتن لباس به دنبال قفسه‌بندی چوبی باشید.

نحوه چیدمان قفسه های فروشگاه را هرازگاهی تغییر دهید، حتی بهترین آن‌ها پس از مدتی برای مشتریان عادی و نامرئی خواهد شد. قفسه‌بندی را تغییر دهید تا ظاهر فروشگاه همیشه تازه و جدید به نظر برسند.

از سیستم قفسه‌بندی در ویترین فروشگاه خود بهره ببرید. این فرصتی است که می‌توانید با استفاده از آن مشتریان را به فروشگاه جذب کنید. یک قفسه‌بندی جذاب در ویترین ایجاد کنید، مشتریان را به داخل فروشگاه جذب کنید و سپس علاقه‌مندی مشتری را با نمایشگرهای داخلی حفظ کنید.

چیدمان قفسه‌ های فروشگاه سوپرمارکت

یک استند در ورودی فروشگاه قرار دهید تا اجناس جدید و جذاب را به نمایش بگذارد و اجازه دهید مشتریان مستقیماً به محصولاتی که در ویترین قرار دارند، دسترسی داشته باشند.

استفاده از محصولات مکمل در یک استند، می‌تواند انتخاب درستی برای به نمایش گذاشتن اجناس باشد. به عنوان مثال قراردادن یک لباس شنا، کلاه، حوله، عینک آفتابی و چتر در یک استند. هر نمایشگر دارای یک محصول مرکزی (لباس یا لباس شنا) با موارد مکمل است که نیازی را به طور کامل برآورده می‌کند یا آن تجربه را کامل می‌کند. نمایشگرهای قفسه‌بندی خرده‌فروشی که از این نوع ارتباط متقابل بین محصولات استفاده می‌کنند، فقط جذاب نیستند، آن‌ها کالاهای بیشتری نیز می‌فروشند.

دید مشتریان در حدود 170درجه محدود می‌شود. روی نمایشگرهای کوچک‌تر تمرکز کنید که مشتریان می‌توانند با یک نگاه سریع از آنها استفاده کنند. انجام این کار به فروش محصول بیشتر کمک می‌کند.

نکته مهم در نحوه صحیح چیدمان قفسه های فروشگاه، نگهداری درست از آن‌ها است. قفسه‌ها می‌تواند به سرعت و به طرز باورنکردنی گرد و غبار را به خود بگیرند، و اگر قفسه‌ها کثیف شوند، این باعث کثیف شدن محصولات نیز می‌شود.کیفیت کالاها معنی ندارد اگر واحدهای قفسه‌بندی فروشگاهی دارای گرد و غبار یا کثیف باشند. مشتریان انتظار دارند در فروشگاه‌ها با میزان کالای در معرض دید و نحوه ارائه منطقی و اصولی مواجه شوند. آن‌ها با دیدن قفسه‌های کثیف و شکسته بدون توجه به آنچه روی آن‌ها قرار دارد، دلسرد می‌شوند.

برای جلوگیری از بروز این مشکلات، توصیه می‌شود در پایان هر روز واحدهای قفسه‌ها را پاک کنید. اگر واحدهای قفسه‌بندی فلزی، ملامینه صیقلی یا شیشه‌ای هستند، تمیز کردن آن‌ها با پارچه مرطوب آسان است و در عرض چند ثانیه می‌توان آن‌ها را خشک کرد.

یک نمایشگر چوبی می‌تواند در فروشگاهی که وسایل دیگر فلزی یا پلاستیکی هستند به زیبایی خودنمایی کند. اگر آن را با هدف انجام دهید، کمی مخلوط کردن آن چیز بدی نیست. با این حال، قفسه‌بندی تصادفی و مواد مخلوطی که به طور تصادفی قرار داده می‌شوند، به مشتریان می‌گوید که از تصویر نام تجاری خود کاملاً مطمئن نیستید یا برای آن به اندازه کافی تلاش نکرده‌اید.

وقتی مشتری وارد فروشگاه می‌شود، از قبل انتظار بصری دارد. ویترین‌ها و قفسه‌بندی فروشگاهی باید با کالاها و مارک تجاری شما مطابقت داشته‌باشد، در غیر این صورت مشتریان را گیج می‌کند.

یک تصور غلط وجود دارد که قفسه‌های دیواری بلند برای به حداکثر رساندن فضای فروشگاه کارآمد هستند، اما در این روش محصولات در ارتفاع اشتباه نمایش داده می‌شوند

یک جمله معروف در خرده‌فروشی وجود دارد : “سطح چشم، سطح خرید است.” قفسه‌های بلند کالاهای زیادی را برای مشتریان غیرقابل دسترس و در نتیجه میزان فروش را کم می‌کند.

 اما بدیهی است که همه چیز در سطح چشم قابل نمایش نیست، در غیر این‌ صورت فضای زیادی وجود نخواهد داشت. همچنین، قد همه افراد یکسان نیست. بهتر است کالاهایی که باید سریع‌تر فروخته شوند در سطح خرید قرار گیرند و کالاهایی که در دارای تخفیف یا ارزان‌تر هستند، در قفسه‌های پایین‌تر قرار بگیرند.

خطای گاه‌به‌گاه قیمت‌گذاری یا تصادفا جای‌گذاری اشتباه محصول اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، خطاهای تجاری مثل بهم ریختگی بیش از حد کالاها یا استفاده از قفسه‌بندی نامناسب، می‌تواند خطاهای قیمت‌گذاری و علامت‌گذاری را بیشتر از حد انتظار، ایجاد کند.

عدم توجه به جزئیات در هنگام نصب می تواند هزینه‌های بیشتری را به همراه داشته‌باشد. لوازم نصب‌شده ضعیف به دلیل استفاده نادرست احتمالاً خراب می‌شوند، به علاوه آن‌ها خطرات عمده‌ای برای ایمنی برای مشتریان نیز به وجود می‌آورند. برای این کار وقت بگذارید و مطمئن شوید که همه وسایل ایمن هستند و به درستی نصب شده‌اند.

نورپردازی مغازه چیزی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. نورپردازی خوب می‌تواند نوسان نهایی واحدهای قفسه‌بندی باشد و برای مرتب‌سازی آن آسان و ارزان است. علاوه بر این، سطوح نمایشگر مانند شیشه و فلز کروم از کیفیت انعکاسی برخوردار هستند، بنابراین نورپردازی خوب باعث بهبود ظاهر کل فروشگاه می‌شود.

در یکی از مقالات قفسه چین به طور کامل به قفسه های فروشگاهی موادغذایی پرداخته است که میتوانید آن را مطالعه کنید.

قفسه‌بندی سوپرمارکت

اولین قدم برای اجتناب از این اشتباهات هنگام قفسه‌بندی، شروع با تجهیزات حرفه‌ای است که تمام ایده‌های نمایش فروشگاه شما را زنده می‌کند.

خطاهای قفسه‌بندی می‌تواند برای شما در فروش و وفاداری به مشتری هزینه داشته باشد. از آنجا که می‌دانیم شما می‌خواهید بهترین تجربه خرید را برای تمام مشتریان خود رقم بزنید، امروز با قفسه‌چین تماس بگیرید و اجازه دهید شما را در انتخاب بهترین نوع چیدمان قفسه های فروشگاه یاری نماییم که این امر موجب ارتقا تصویر و اعتبار فروشگاه شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.