چگونگی قراردادن محصولات در قفسه های سوپرمارکت

محصولات تجاری برای خرده فروشی و سایر فروشگاه های سوپرمارکت حیاتی هستند. ساماندهی قفسه های فروشگاه، مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب می کند زیرا به مشتریان کمک می کند تا راحت تر خواسته های خود را پیدا کنند. جدا ازموضوع قفسه بندی، همچنین لازم است که قفسه‌های سوپرمارکت بتوانند محصولات فروشگاه را به صورت بهینه به مشتریان نمایش دهد مثلا از یک محصول در چند قفسه نباشد و محصولات مرتبط در نزدیکی هم قرار گیرند،تا مشتریان بتواند راحت تر تصمیم بگیرند. در مورد مکان قرارگیری هر یک ازمحصولات بسیار فکر می شود تا نظر خریداران را به سمت محصولات جلب کنند و بیشتر به سمت خرید بکشاند.

قفسه سوپرمارکت

چیدمان مناسب محصولات در قفسه سوپرمارکت

استراتژی قرار دادن محصولات تأثیر زیادی در خرید مشتری دارد. اگر دقت کرده باشید محصولاتی که هزینه بالایی دارند همیشه در بالای قفسه قرار می گیرند و محصولاتی که در بین مردم محبوب هستند و به دنبال آن می آیند در قفسه های زیرین قرار دارند. مواردی که به احتمال زیاد مشتری را فریب می دهد در سطح چشم و قفسه های میانی قرار می گیرند. برای آگاهی از جزئیات بیشتر در مورد نحوه ی جایگذاری های مختلف در قفسه سوپرمارکت،  مطالب زیر را بخوانید.

قفسه های بالا: قفسه های بالایی سوپر مارکت، مخصوص مواردی است که یا هزینه بر هستند و یا فروش زیادی ندارند. این قسمتی از قفسه هاست که مشتریان کمتر به آن دسترسی می یابند و احتمالا کمتر نیاز دارند از این رو می توانید کالاهایی که مشتری کمتری دارند، نسخه های محدودی از آن باقی مانده و … در آن مناطق ذخیره کنید.

قفسه های میانی: به این قفسه های سوپرمارکت به عنوان قفسه های سطح چشم نیز گفته می شود زیرا فقط بهترین محصولات فروشگاه و برجسته در اینجا قرار دارند. از آنجا که بیشتر خریداران برای خرید وسایل به این قسمت از سوپرمارکت نگاه می کنند، این منطقه به عنوان یک منطقه برتر در نظر گرفته می شود. همچنین می توانید مارک های دیگر در همان زمینه را در کنار هم قرار دهید تا برای مشتری قابل مقایسه باشد.

قفسه سوپرمارکت

قفسه سوپرمارکت برای مواد غذایی تازه: نیاز به یک سازماندهی مناسب دارد به طوری که جزئیات محصولات به خوبی نمایش داده شود. سبزیجات به سبب داشتن رنگ های طبیعی و مختلف، میتوان طوری در کنار هم قرار داد که جذابیت زیادی برای مشتری به وجود آورد. و اطمینان حاصل کنید که محصولات نانوایی از نظر ظاهری جذاب باشند به طور مثال با در نظر گرفتن زمینه سیاه و قفسه های شیشه ای میتوان نظر مشتریان را بیشتر جلب کرد. دقت کنید که رنگ شیشه شفاف باشد.

قفسه های لبنیات: برنامه ریزی فروشگاه باید به شکلی باشد که قفسه های سوپرمارکت شیر، کشک، تخم مرغ، نان و محصولات مرتبط باید در دورترین گوشه فروشگاه شما قرار بگیرند.این یک تاکتیک فروش است که در تمام فرشگاه ها مشاهده میشود زیرا این اطمینان را می دهد که مشتریان محصولات بیشتری را در فروشگاه شما مشاهده می کنند، که ممکن است آنها را وادار به خرید اقلام بیشتری کند حتی اگر نیاز واجبی نداشته باشند. انواع شکلات ها، مجلات و غیره باید در نزدیکی صندوق قرار گیرند تا بتوان خرید را کامل تر کرد.

اکنون، انواع مختلفی از سوپرمارکت وجود دارد که هرکدام می توانند از انواع قفسه های سوپرمارکت استفاده کنند. قبل از برسی انواع قفسه ها باید فضای فروشگاه و نیاز خودتان را بررسی کنید،. به این ترتیب شما می توانید فضای موجود را بهینه سازی کنید و از شلوغی فروشگاه جلوگیری  کنید.

قفسه سوپرمارکت محصولات لبنی

انواع فروشگاه

  • سوپرمارکت: این فروشگاه محصولات غذایی و همچنین اقلام خانگی را که در بخشهای خاص آنها مرتب شده است، به فروش می رساند. مصرف کنندگان با هدف خرید اقلام خوراکی از سوپرمارکت ها بازدید می کنند.
  • فروشگاه های تخصصی: فروشگاه های تخصصی محصولات محدودی دارند، تمرکز آنها بر روی یک یا دو دسته خاص است.
  • فروشگاه های زنجیره ای: این فروشگاه ها با داشتن چندین شعبه در مکان های مختلف و ساعات طولانی کاری، راحتی را برای مشتری فراهم می کنند.
  • سوپر مارکت و هایپرمارکت: این فروشگاه ها محصولات بی شماری را در بر می گیرند و نیاز مشتری را در هر زمینه ای فراهم میکنند تا نیاز نباشد وقت زیادی را در فروشگاه های دیگر صرف پیدا کردن محصول مورد نظرش کند. در نتیجه، این نوع فروشگاه ها با داشتن یک بازار کامل، مزیت هایی از جمله صرفه جویی در زمان برای مشتریان دارند.
انواع قفسه سوپرمارکتی

منابع: www.donracks.co

       www.dotactiv.com