۴ سوال در مورد قفسه بندی فروشگاه

هنگام طراحی فضای محیط فروشگاه خود، به نحوه قرارگیری و استفاده از قفسه بندی فروشگاه توجه داشته باشید. از این گذشته، قفسه بندی شما این توانایی را دارد که طرح کلی فروشگاه خرده فروشی شما را ارتقا داده و محیطی جذاب برای مشتریان ایجاد کند.
اکنون، انواع مختلفی از فروشگاه های خرده فروشی وجود دارد که می توانید قفسه های خرده فروشی را برای آنها اجرا کنید. قبل از بررسی سوالاتی که باید از خود بپرسید، ارزش آن را دارد که ابتدا انواع مختلف آن را درک کنید. به این ترتیب شما می توانید فضای موجود را بهینه سازی کنید و فروشگاه خود را شلوغ نکنید و مشتری خود را تحت فشار قرار ندهید.

فقسه‌های فروشگاهی

قفسه فروشگاهی

فروشگاه بزرگ: این فروشگاه خرده فروشی معمولاً به بخشهایی برای دسته های مختلف تقسیم می شود. سوپرمارکت: این فروشگاه خرده فروشی محصولات غذایی و همچنین اقلام خانگی را که در بخشهای خاص آنها مرتب شده است، به فروش می رساند. مصرف كنندگانی كه از سوپرماركت ها بازدید می كنند با هدف پر كردن موجودی خانوار خود در حال خرید هستند.
فروشگاه تخصصی: فروشگاه های تخصصی دارای مجموعه ای باریک از محصولات هستند، تمرکز آنها بر روی یک یا دو دسته خاص است. فروشگاه های زنجیره ای: همانطور که نام آن اشاره می شود، این فروشگاه خرده فروشی با داشتن شعبه هایی در چندین مکان و ساعات طولانی راحتی مشتری را فراهم می کند.
سوپر مارکت و هایپر‌ مارکت: این فروشگاه ها محصولات بی شماری دارند، و انواع مختلفی از محصولات را دربر میگیرند.بنابراین اطمینان حاصل می کنند که نیازهای همه مشتریان را برآورده کنند.

۱. چقدر فضا در اختیار دارید؟

اندازه فروشگاه شما حکایت از این دارد که با چه فضایی می توانید کار کنید. بنابراین، قفسه هایی که خریداری می کنید باید اندازه فروشگاه شما باشد. به عنوان مثال، اگر فروشگاه کوچکتری دارید، قفسه های خریداری شده باید بتوانند کالاهای شما را به نمایش بگذارند، در عین حال فضای شما زیاد نیست. در صورتی که قصد خرید قفسه فروشگاهی دارید پیشنهاد میکنم لیست موارد مهم را در راهنمای مربوطه بررسی کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید.
شایان ذکر است هنگام صحبت در مورد فاصله، این فقط اشاره به فروشگاه شما نیست. این همچنین در مورد بخشهای داخل فروشگاه شما است. در بخشهای خاص، قفسه بندی خرده فروشی اجرا نخواهد شد. نمونه هایی از این دپارتمان ها می تواند شامل قصابی ها ، مناطق مراقبت از مشتری و همچنین سرویس های بهداشتی باشد.
سپس قفسه ها و استراتژی های دسته بندی شما وجود دارد که شما برای اطمینان از فروشگاه های مناسب خریداران به کار می گیرید. طرح هایی که انتخاب می کنید می توانند بر قفسه های مورد استفاده شما تأثیر بگذارند همانطور که بر تخصیص فضا تأثیر می گذارند.

چطور؟ بعضی از دسته ها فضای بیشتری نسبت به گروه های دیگر دریافت خواهند کرد. از دسته هایی که بیشترین میزان فضا در اختیار آنها قرار گرفته به عنوان ابزاری برای جلب مشتری به فروشگاه استفاده می شود. توصیه می شود بیشتر تمرکز خود را بر روی قفسه بندی خرده فروشی در این مناطق بگذارید زیرا مشتریان دائماً آنها را مشاهده و استفاده می کنند. در همین حال، اگر فروشگاه شما کوچک باشد به دلیل بزرگ بودن، از قفسه بندی تله کابین اجتناب کنید. همین نیازها را می توان با استفاده از گزینه های کوچکتر، سبک تر و قابل انعطاف بیشتر مانند قفسه های دیواری برآورده کرد. اگر برای انتخاب قفسه فروشگاهی مناسب دچار سردرگمی شده اید، مقاله مربوط به آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

مدیریت انبار -1

۲. محصول شما چیست؟

محصولاتی که در فروشگاه شما وجود دارد تأثیر مستقیمی بر قفسه بندی خرده فروشی ای که شما انتخاب می کنید می گذارد.
به عنوان مثال، هنگام استفاده از قفسه های چوبی توصیه نمی شود که محصولی با لبه های تیز، خشن یا بیرون زده را در قفسه قرار دهید زیرا می تواند منجر به خراش هایی شود که به چوب آسیب برساند. به طور کلی، هنگام فکر کردن در مورد تدارکات قفسه بندی، باید از قبل برنامه ریزی کنید، زیرا جایگزینی یا تعمیر قفسه های خود به طور مداوم خسته کننده، و هزینه بر است.

مدیریت انبار -3

۳. بهترین چیدمان برای محصول شما چیست؟

یک دستورالعمل کلی برای انواع قفسه بندی برای اجرای محصولات خاص شامل موارد زیر است:
لباس: لباس ها بهتر است با دیوارهای اسکلتی، قفسه های لباس، دیوارهای توری و میزها جفت شوند. زیرا همه این اشکال نمایش به بهترین وجهی از فضای داده شده در رابطه با توانایی نمایش موثر کالاها استفاده می کنند. در حالی که نه تنها کاربردی است، بلکه راهی شیک را فراهم می کند که می توانید در آن لباس به نمایش بگذارید.
لوازم الکترونیکی: این محصولات برای قفسه های دیواری و شلف مناسب است. این به این دلیل است که روش های قفسه بندی به دلیل عملکرد آنها قادرند اندازه های مختلفی از محصولات را در خود جای دهند. این قفسه ها به راحتی قابل انعطاف هستند زیرا انتظار نمی رود وزن های زیادی داشته باشند. به همین ترتیب، آنها قادر به حفظ عملکرد هستند بدون اینکه توانایی نمایش را از بین ببرند.
کالاهای کنسرو شده، مواد غذایی و وسایل نظافت منزل : قفسه بندی گوندولا مناسب ترین نوع قفسه بندی خرده فروشی برای این محصولات خاص است. این امر به این دلیل است که سطح وسیعی را برای نمایش محصولات فراهم می کنند. این قفسه بندی توانایی ذخیره و تقسیم انواع مختلف محصولات را دارد. به این ترتیب، این شکل از قفسه بندی اغلب در فروشگاه های مواد غذایی استفاده می شود. برای اطلاع بیشتر از نحوه چیدمان قفسه های فروشگاهی مقاله ما را با موضوع چیدمان قفسه فروشگاهی مطالعه کنید.

مدیریت انبار -2

۴. در آینده نیاز به افزایش قفسه خواهید داشت؟

هنگام انتخاب قفسه بندی خرده فروشی که می خواهید اجرا کنید، باید آینده را نیز در نظر بگیرید. روندها همیشه در حال تغییر هستند و شما به عنوان یک خرده فروش باید در این زمینه مطلع باشید. در آینده، محصولات مختلفی ممکن است در فروشگاه ها انبار شود که در نهایت به معنای اجرای قفسه های مختلف است. قفسه هایی که اجرا می کنید باید متناسب با تأسیسات خرده فروشی خاص شما باشد و باید کالاهای شما را به گونه ای به نمایش بگذارد که فضای موجود را تحت فشار قرار ندهد. هدف از داشتن یک فروشگاه خرده فروشی گسترش است و بنابراین ضروری است قفسه هایی که انتخاب می‌کنید با هرگونه توسعه سازگار باشند
اگر رشد فروشگاه پیش بینی می شود، توصیه می شود از گزینه های قفسه های قابل تنظیم استفاده کنید زیرا به شما این امکان را می دهد که قفسه ها را با توجه به موجودی فعلی خود تنظیم کنید. همچنین اجرای محصولات متنوع بسیار مهم است. اگر قفسه های شما چند منظوره باشد، در صورت تمایل به گسترش یا حتی افزودن بخشهای جدید، آماده استقرار طیف گسترده ای از محصولات خواهید بود. سرانجام، اگر در مورد توسعه در آینده فکر کنید، قفسه بندی انعطاف پذیر قابل تغییر برای شما مفید خواهد بود زیرا به شما این امکان را می دهد تا طرح کلی فروشگاه خود را تغییر دهید. در صورتی که بعد از نصب حس کردید که به تعدادی قفسه با ویژگی خاص برای فروشگاهتان نیاز مندید به محصولات قفسه فروشگاهی ما سر بزنید. 

مدیریت انبار -4

منبع: dotactiv.com